Школа для всіх? Це можливо!
Завдання загальної середньої освіти передбачають формування особистості учня, розвиток його здібностей, але входять у суперечність із практикою масового навчання, яке тривалий час було практично зорієнтоване на певний "усереднення" особистості школяра, хоча декларувався зовсім інший підхід. Щоб знайти вихід з цієї ситуації, пішли шляхом створення шкіл "нового типу", які мають можливість "відбирати" дітей, вчителів, батьків. Однак це зовсім не означає, що освітні школи з хорошими традиціями, багаторічними результативними напрацюваннями педагогів і в той же час з інноваційними підходами до освіти приречені на вимирання. Доказом тому може служити наша школа - "школа для всіх", де створюються комфортні умови для навчання всіх школярів. Ви думаєте, що це нереально? Але такі школи вже існують і успішно конкурують з гімназіями і ліцеями.
Головна мета нашої школи – створення умов для самореалізації кожного учня в пізнавальній і предметної діяльності.
Наші пріоритети:
- 1. Ми орієнтуємося не на селекцію (відбір) дітей, а на їх загальний успіх у навчанні та особистісному розвитку.
- 2. Уважне і постійне вивчення особистості кожного учня, його інтересів, здібностей, пізнавальних можливостей з метою їх максимальної реалізації. Все це відбивається в картах індивідуального розвитку.
- 3. У змісті освіти ми керуємося формулою: "Освіта - це те, що залишається після того, як все вивчене забуто." Тому в змісті кожного навчального предмета ми віддаємо перевагу технології розумової праці школяра, коли поряд з конкретними предметними знаннями та вміннями та на їх основі у нього формуються прийоми і способи пізнавальної діяльності (знання про знання, критичне (аналітичне) і креативне (творче) мислення) , забезпечується пропорційний розвиток логічного та образного мислення.
- 4. Навчання ми не відриваємо від вчення, тобто здатності школяра вчитися (вчити себе), що забезпечує нашим випускникам можливість успішного самоосвіти впродовж подальшого життя.
- 5. Вивчення особистісних особливостей школярів дозволяє нашим вчителям забезпечити їм адекватну педагогічну підтримку, тобто саме в тій мірі, в якій вони реально її потребують - не більш (щоб не виховувати "навчену безпорадність"), але й не менше.
Коментарi